El Pla de pensions d’ocupació de promoció conjunta de l’àmbit de la Generalitat de Catalunya és un instrument d’estalvi privat que té l’objectiu principal de permetre que els empleats percebin unes prestacions complementàries a les atorgades per la Seguretat Social i, si s’escau, les corresponents mutualitats en cas de jubilació, incapacitat, defunció i dependència.
L'Oficina d'Atenció a les Persones Partícipis i Beneficiàries és l'encarregada d'atendre les consultes formulades pels partícipis i beneficiaris i de facilitar les relacions d'aquests, amb l’entitat gestora i dipositària del Pla.
En aquest espai podeu consultar com funciona i es regula el Pla, conèixer la seva evolució i rendiment i descarregar-vos documents d'interès.
Oficina d'Atenció a les Persones Partícips i Beneficiàries
Carrer del Foc, 57, edifici A
08038 Barcelona
Tel.: 938574000 - 938839565 - 938839708
correu electrònic
La Comissió de Control del Pla de Pensions és l’òrgan que supervisa el funcionament i l’execució del Pla i del Fons de Pensions i que decideix la política d’inversions que l’entitat gestora ha de dur a terme. Així mateix, és l’òrgan de participació i de representació dels partícips i beneficiaris, i té encarregades també altres funcions (art. 30 del Reglament d’especificacions).
Està constituïda per vint membres, deu dels quals ho són en representació conjunta de les entitats promotores i, els altres deu, en representació del col·lectiu de persones partícips i beneficiàries.
Aquests darrers són designats inicialment per acord de la majoria dels representants de les organitzacions sindicals presents a la Mesa General de Negociació en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Els membres de la Comissió de Control exerceixen les seves funcions gratuïtament (art. 27 del Reglament d’especificacions) i no reben cap tipus de dieta o indemnització.
L’article 45 del Reglament d’especificacions preveu l’existència de l’Oficina d’Atenció a les Persones Partícips i Beneficiàries. L’Oficina està adscrita a la Secretaria d’Administració i Funció Pública. L’estructura, l’organització i l’assignació de recursos de l’Oficina han estat determinats pels departaments competents en matèria d’economia i funció pública.
L’Oficina depèn de la Comissió de Control del Pla de Pensions i del Fons i les seves funcions són atendre les consultes formulades pels partícips i beneficiaris, facilitar les relacions dels partícips i beneficiaris amb l’entitat gestora del Pla i qualsevol altra que es pugui derivar de l’aplicació de les especificacions tècniques del Pla.
- Reglament d’especificacions del Pla de Pensions d’ocupació de promoció conjunta de l’àmbit de la Generalitat de Catalunya
- Normativa bàsica de Plans i Fons de Pensions